tisdag 27 juli 2010

Snygg förvaring för skrot.

Lilltjompan har fått en ny säng. Hon säger "Mamma, nu är Eja stor tjej".
Mitt mammahjärta brister lite och jag får djup ångest över att tiden går såå fort och att hon verkligen har blivit en sån stor tjej! (2,5!)
Spjälsängen ska lämnas tillbaka (Tack till Magdalena & Magnus för ett långt lån!) och "stortäcke" och "storkudde" (som lilltjompan kallar det) inhandlades igår. "Eja inte ha bebistäcke längre".
Nänä, det förstår jag. Är man stor så måste man ju ha ett juniortäcke. Så, efter vi kalasat hos 4-åringen Hugo åkte vi på Jysk och handlade på oss div. täcken, kuddar, påslakanset med Nalle Phu (stans allra prinsessigaste prinsessa ratade påslakanset med Barbie, prinsessor och Hello Kitty).

Även jag fick min beskärda del av ting igår. Fyndade en väldigt söt flätad korg i svart och vitt. Tänkte låta den stå uppe på det vita skåpet i hallen och innehålla "allt möjligt". Ni vet, snygg förvaring för skrot ;-)
På tal om det så borde jag verkligen åka till IKEA snart. Köksbord, stolar & mer förvaring hägrar. Kanske tar det till hösten när inredningsnerven börjar ge sig till känna på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar