torsdag 21 oktober 2010

Mitt hem å ja.

Ibland behövs det verkligen. Men jag förstår inte varifrån allt damm kommer? Poff, så finns det bara där.
En sak som jag inte gillar med vårt hus är golven i hallen och i köket. Det är sånt här golv;

Och alla barnfamiljer vet vad som händer när man har såhär mörkt golv i ett kök OCH i en hall. Japp, man får städa, städa, städa.. Jag är så nöjd över att det inte är vi som lagt in golvet, så ett golvbyte kommer att ske inom snar framtid. Ek är nog det mest praktiska (och snyggast!). 
Har även en trapp och den ser ut ungefär såhär;

(Jag vet, jag har tjuvat bilden...)

Och en SVART trapp innebär... Just det! Ni börjar lära er. Städa, städa, städa.
Och eftersom jag verkligen avskyr att se damm överallt så försöker jag hålla vårt hem borta från små plottriga saker (barnrummet är ett undantag). Det är så enormt fult med sånna där små porslinsfigurer och dyl. 
Iallafall, dit jag vill komma är att idag ägnar jag mig åt detta:
För snart är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar