måndag 22 november 2010

Här kommer inte en endaste tomtejävel upp.

Jag tänkte fixa nåt nytt julpynt så vi åkte först till Rusta och sen till Jula, men jag blev verkligen ANTI. Jag fattar inte att julhandeln (ok, nu snackar vi PYNT för resterande julhandel hurrar jag som butiksinnehavare för naturligtvis) går upp till skyhöga summor VARJE år. Kan nån förklara det fenomenet för mig?
Julpynt Som du har i max 1 månad. Typ. Vad ger det att köpa nytt VARJE år?
Vi köpte nytt första året i vårt första gemensamma hus. Det räcker då minst 10 år framåt, konstaterade jag idag.
För julpynt är ju just tidslösa och jag kan inte förstååå varför man pyntar sönder hela sitt hus.
Nog för att det kan vara mysigt, men det MÅSTE vara med måtta. Jag är SÅ allergisk mot småkrafs. SÅ allergisk alltså.
Nåväl. Det var dagens tanke nr 1.


Dagens tanke nr 2 är; Kropp efter min GBP. Jag såg "Plastikkirurgerna" i lördags (Repris?) där Anna Book var med och vid det här laget vet nog alla att Anna Book oxå gjort en GBP. Jättefin är hon! Men nu skulle en massa gäddhäng och löshud bort och bröst skulle lyftas och det såg bara förjävla ont ut.
Jag har fördelen (?) med att ha inte alltför stora bröst. Jag tror dom kommer att funka även efter alla minus-kilon.
Men det jag är särskilt orolig över är mina armar OCH min stora tatuering. Jag vill inte ha gäddhäng för det är nåt av det allra fulaste som finns. Det är verkligen tantvarning oh yes.
Och magen lär säkert komma att behöva lite plastikkirurgi för att göra mig nöjd. Det här med GBP är lixom inte bara en piss i havet (Skär i mig lite och sen försvinner alla kilon och jag ser ut som nån supermodell DIREKT), det är fanimej en kamp för dom tuffa!

Cred till alla tuffingar därute.

2 kommentarer:

  1. Eller så har du tur med sådär mega elastiskt skinn som drar ihop sig i samma takt som kroppen. Eller så tränar du armarna som en blådåre och får såna där biffiga muskliga armar så gäddhänget inte har en chans.

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske! :)
    Jodå, träning BLIR det. Gaaaranterat! Har ju ett gym i källaren typ:D

    SvaraRadera