måndag 20 december 2010

Sjukt ointresserad

Jag är antaligen den mest obrydda när det kommer till matlagning/högtider. Jag är så ointresserad av detta att jag inte ens har gjort någon julskinka. Jag har inte kokat knäck, jag har inte gjort nån ischoklad och har plastgran.
Jag kan inte med minsta förståelse förstå mina vänner & bekanta som älskar sina spisar/ugnar/kokböcker och tillbringar dagar & nätter att förbereda inför julhelgen.
Jag kör med catering. Hemlagad, god, dyr mat som hämtas nylagad den 23 december och som räcker lagomt till hela familjen över julhelgen. 
Dessutom är jag totalt anti mot Kalle & hans vänner på julafton. 

Helst skulle jag vilja att den där Jesus aldrig fötts och julen aldrig skulle ha blivit till. Då hade jag fortf haft en fungerande mage, hjärna och puls. 
Men nu har vi barn och högtiden har helt plötsligt fått en annan innebörd. Dock är jag glad över mitt ointresse för matlagning. Ni kommer aldrig nånsin att få se mig i förkläde inför nåt julbak eller julstök. Det får andra ta hand om. Och jag är otroligt nöjd över att F inte alls gillar Kalle. Han måste ju definitivt vara den mest överskattade seriefigur ever.

Men, nu ser jag ljuset igen.
Peace.

3 kommentarer:

  1. Julen är bara en massa jävla stress och det är OKEJ att inte vilja/orka eller vad det nu kan vara. Jag pallar inte heller med julstressen, men dock älskar jag att laga mat och baka, så det blir hemlagad julmat och nån skinka sådär innan jul, mest för ATT. =)

    SvaraRadera
  2. Hemlagad mat är ett måste och måste nog poängtera där att vi HAR hemlagad mat. Dock inte som vi lagat själva. Men Cateringen består endast av hemlagat och bra råvaror, inte nåt halv/helfabrikat :)
    F.ö är jag inte mkt för nyårsafton heller och tycker det är en massa jevvla bortkastade pengar på fina kläder och uppstyrda s.k roligheter. Att skjuta raketer/smälla smällare tycker jag är ett djävulens påfund för rädda djur och barn. Herregud så tråkig jag måste låta hahahahahaha!

    SvaraRadera
  3. haha jaja, men EGENLAGD DÅ =p HAHA

    Nyår är sjukt överskattad och den skiter jag också rätt hårt i. Oftast jobbar jag då, men är mysigast att bara vara hemma, så av den anledningen skulle jag hellre vara ledig. Men her bra pröjs iaf. =)
    Smällare och raketer blir man sååååå less på när man bor nära eller i en stad för det smäller före jul och slutar 3 veckor efter nyår. Var inte roligt alls förra året när mina föräldrar hälsade på med sin hund över julen. =/

    SvaraRadera