tisdag 14 december 2010

Stressfia

Dag 14
"Vad hade jag på mig idag"?

Vem har gjort denna lista? Samma ämne dök ju upp för bara några dagar sen när jag skrev om soppåsen som jag gärna dragit över mig den dagen.
Nåväl, jag tycker det luktar fjortis. Ni vet, klädblogg. Bella. Kissie...Eller va f-n dom nu heter.
Vad jag hade på mig idag är totalt ointressant, eftersom jag NEVER EVER kommer att fota mig själv i några som helst kläder och lägga ut på denna blogg (kommer inte heller att fota mig naken. Sorry.)

Jag hade en sån sjuk klädångest imorse. När man inte trivs med sig själv så trivs man inte i några kläder heller. Idag var en sån extrem dag. Kläderna blev fel, håret blev fel och för att inte tala om mitt humör... Det om nåt blev jävlart fel. 
Så jag klädde mig svart (så ovanligt) med tunika, leggings och höga stövlar. Bröt av allt med en scarfs a´la H&M i rött och brunt. Jag var fin. Jag kände mig ful.
Det här är så typiskt mig.
Spenderar en evighet framför spegeln på morgon, men så i sista stund måste jag hinna väcka barn, göra frukost, klä barn, fixa allt inför jobb/dagis/möte och vips så känner jag att sminket inte alls ligger så perfekt som jag la det för 30 minuter sen, och håret känns platt och allt bara faller... Fort och jävligt djupt.
Jag är en så extremt dålig stressmänniska. Klarar icket av att hantera stress, men stressar jämt & ständigt.

Nåja, det här skulle handla om kläder. Kläder är roligt. När man är smal. Snälla, snälla, snälla- Skär i mig snaaaaart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar