onsdag 5 januari 2011

Dansat ut julen

Idag har vi städat undan julen. FY FAN VA SKÖNT!
Nya gardiner i nästan alla fönster (varför påminde ingen mig om att putsa fönstren i höstas?) och jag tycker särskilt köksfönstret som är ovanför ena köksbänken blev himla sött för där sitter nu en svart gardin med små vita prickar på (slät kappa). Jag har klätt den gamla, slitna köksoffan med samma tyg och i andra köksfönstret sitter nu vita panellängder. 
Jag gillar 50-talet med färgerna svart, vitt och rött och helst prickigt. Det är så fint.
På tal om 50-talet, så visade jag IKEA-stolarna för Överhuvudet igår och fick kommentaren "Men va faan, Lindy- Det är lixom 2011. Inte 1950!".... Jamen...
Jag vidhåller fortf att dessa stolar skulle vara som klippt å skuret för oss och håller fast vid min fortsatta manipulering av att få honom att gå med på detta inköp. 

Så, nu är julgranen ute oxå. Eller rättare sagt, uppe på vinden. Freja blev tvungen att ta ett sista förväl på kallvinden innan vi stängde igen där för att "tomten nu skulle få sova ända till nästa jul" (Tomten bor på våran vind). Men det blev så rent och fint i vardagsrummet. Jag älskar just det här momentet då man får snöra ut julen å njuta av allt space!

Nu blir det en sväng med snabeldraken och sen ska jag kurera mig, på chefens order. Men man kan ju lixom inte ligga stilla hela tiden, även om man är sjuk.
Inte jag iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar