tisdag 4 januari 2011

Hemma hos oss...

Inredning är det som är på gång i detta hus just nu. Helst skulle jag vilja ha nya möbler men jag har bestämt mig för att förändra med färg och tyger och tapeter. Till å börja med.
(Det är det Överhuvudet i familjen håller med om oxå, så det gäller att smida sina planer väldigt hett och diskret innan jag lägger fram dom).
Vad som just nu stör mig är att IKEA inte säljer tyger på nätet. Jag har hittat det just perfekta tyget till vårt sovrum att klä om vår sänggavel med. 

Och vet ni vad dom tar för det? Jo, 19 kr/m! Förstå! Det är så jätte jätte väldigt fint tycker jag och skulle passa vårt sovrum perfekt. Nåja, vad är en bal på slottet?

Har även hittat detta köksbord & stolar som vi funderar på, eftersom familjen J & H verkligen verkligen verkligen behöver nya köksmöbler typ OMG.


MEN jag skulle gärna vilja ha dessa stolar till bordet istället för dom på bilden ovan:

Svart, vitt, rött är just färgerna i vårt kök och det är tamejfan så jevvla mkt Rock ´n Roll som det kan bli.

Så, nu gäller det bara att övertala Överhuvudet att jag ska få spendera en liten förmögenhet på just IKEA, och så gäller det att övertala min mor att vi ska åka till Haparanda.
Och eftersom jag har helt slutat handla kläder och lovat mig själv att jag inte ska köpa ett endaste klädesplagg innan sommaren när jag gått ner en hel del efter operationen förhoppningsvis (Ok, underkläder räknas inte in) så tycker jag att jag är så enormt värd detta.  Ni tycker oxå det?! Man tackarrr!

Tapeter ska vi oxå inhandla. Dock inte på IKEA, för det tror jag inte dom har i sortimentet ens. Men vi måste tapetsera om både hallen uppe & hallen nere och när jag ser dessa rum så tänker jag: ...Randigt.
Jojomen. Randigt på längden skulle bli supersnyggt hos oss. Nu tänker jag inte svart & vitt, utan jag tänker FÄRG. Herregud, vad jag tänker färg. Jag vill ha ränder i grönt, i gult, i vitt, i rött, i rosa, i grått, i blått... Ja, you name it. Vi kommer att va skitless om ett par år, alla dessa jevvla ränder, men då kan man ju tapetsera om. Eller hur, Överhuvudet?

7 kommentarer:

  1. Fan du får det att rycka i inredningsfingrarna! Har massa grejjs jag vill göra hemma också, dock prioriteras det att lägga pengar på buffert till turkietresa i vår. Men ÄNDÅÅÅÅ! haha =)
    Snyggt bord och coolt med andra stolar. Detta är en av anledningarna till att jag på ett sätt älskar att bo där jag gör för jag behöver inte åka till Haparanda för att gå på Ikea=långt så in i helvete!
    Tyget var schysst oxå btw, och sjukt billigt! =)

    SvaraRadera
  2. Det är så billigt i turkiet att du säkert har råd att shoppa nu oxå. Du jobbar ju som PA och då är man ju rik. Haha. Not! ;-) men det är kul att förändra hemma med små metoder. Helst när man städat undan julhelvetet som jag är på gång med.

    SvaraRadera
  3. Jag måste stda undan mina tomtar som jag promt skulle ställa fram en vecka innan jul, Egentligen helt onödigt, men allt för stämningen! =P

    Ja, man e ju rik som satan, helst nu efter massa sjukskrivningar. hoho! Därför jag handlar parfym och smycken var och varannan dag. TRÖST! haha

    Ja det e klart kul att förändra. Ta före och efterbilder å visa sen vettja! =)

    SvaraRadera
  4. Jo, fast jag är jävligt dålig på komma ihåg att ta före-bilder. Det blir alltid bara efter-bilder. Haha.

    Tröstshopping är min grej oxå. Helst när jag har dåligt med pengar, så är det lätt att shoppa på nätet och betala räkningen efteråt. Men det är såååå dumt, för oftast vill jag inte ens ha grejerna sen! Att jag aldrig lär mig...
    Borde börja med parfym istället. ;-)

    SvaraRadera
  5. Har ju precis det där bordet och stolarna till, fast inte i svart. Mycket prisvärt bord kan jag lova, Fast stolarna är värdelösa så du gör rätt i att köpa några andra. Skulle också vilja ha de där "pinnstolarna" för att de är snygga och lite rejäla, passar in hos bonnläpparna också! Men jag är sugen på att måla vårt bord i någon rolig färg, men det kommer knappast att ske innan uneg nr två har hackat sina gropar färdigt. Tyvärr ett bord som lätt får mräken.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle helst vilja ha bordet i rött, men det fanns inte. Dock har dom en ny (?) färg och det är typ grått. Det är oxå väldigt, väldigt snyggt. Jo, jag har för mig att jag minns att ni har det bordet och stolarna. :) Vi e ju oxå bonnläppar!

    SvaraRadera
  7. Rött skulle verkligen vara assnyggt!! Jag skulle nog kunna tänka mig både rött och kanske gult eller blått i någon mjuk nyans. Men bordet är ju så billigt att du kan köpa lite röfärg...

    SvaraRadera