onsdag 26 januari 2011

Sanningen om sanningen

BVC med Lilltjompan idag resulterade i 1 veckas knaprande av allergitabletter för hennes del.
För min del; En vecka av studerande av förhoppningsvis försvinnande prickar.
Jag skulle dock bli mkt förvånad om det visar sig att hon inte är allergisk, med tanke på att jag är superhyperdunderförjevvlaallergisk mot allt.
Dagisfröken tittade på mig när jag sa just "Allt", så jag fick ändra mig till "Nästan allt".
Som Lilltjompan säger: "Å DET är faktist sant".
Bara hon slipper djurallergi. Djurallergi är värre än självaste Satan. Jo, jag lovar. Å DET ÄR SANT!

Just nu sitter jag på nålar och väntar på min lönedom. Det otroligt duktiga, välinformerade och trevliga lönekontoret hade betalat ut för mkt lön till mig. Så nu ska jag se hur slantarna försvinner från min lönekonto, samtidigt som årets värsta räkningsmånad ska ha sitt oxå. Det är då självaste fan att man aldrig ska få vara sådär riktigt glad.
Dock är vi bjudna på gomiddag hos min mormor & morfar ikväll. Å ni vet väl att när magen är glad, så är jag oxå glad.
Färsbiffar hoppas vi på. Kurr, kurr.

3 kommentarer:

  1. Nä men nej!! Vad är det som har hänt? Prickar tabletter m.m. Jamen vad har hänt??

    SvaraRadera
  2. Hon har haft prickig mage och låren till & från sen i julas. Så nu blir det lite utredning. Hoppas det är nåt övergående, men hon har haft det så länge så jag börjar undra.... Jobbigt!

    SvaraRadera
  3. Okej! Håller tummarna för irriterad vinterhud typ.

    SvaraRadera