tisdag 1 februari 2011

Sinnesförvirrad ja!

Reflektion; Det är exakt 24 dagar kvar till min operation.
Under dessa 24 dagar ska jag hinna "flyta" 14 dagar.
Dvs. Jag har exakt 10 dagar på mig att äta exakt vad jag vill. Jag har nämligen gjort en deal med mig själv att fram till flytet ska jag inte tänka på kosten överhuvudtaget. Jag ska äta precis det jag vill. Hör ni det, det JAG vill.
Därför är jag så in i h-vete sugen på att trycka i mig en stor bit schwarzwaldtårta. Haha.

Men det är ju förjevvla konstigt att man blir så in i h-vete manisk på vad man ska äta innan flytet. Det är ungefär som om det vore min sista måltid. Ever. Fast om jag nu verkligen dör på kuppen så tror jag inte att jag bryr mig där jag ligger i graven. Eller tänker man "Fan, jag skulle ha ätit det där sista MAX-målet ändå"? För jag är verkligen manisk, nojig, sinnesförvirrad- Kalla det vad ni vill, men jag funkar inte normalt längre.
Jag sover som en kratta, drömmer mardrömmar och vaknar av hysteriskt gråt, jag har tappat matlusten (Gud förbannat! Hur ska det gå med min sista måltid!) och äter ungefär ingenting, jag har slutat shoppa (jag vet, det är stort fel på mig nu...), jag har djup separationsångest, jag hinner inte med mina vänner, jag jobbar mer än vad jag egentligen ska, jag ser på snyftprogram på TV, jag bakar och GER BORT DET, osv. osv. osv.
Visst låter det så O-Lindy som det bara kan bli?
Med andra ord: SJUKT!

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen känslan, men jag kan lugna dig med att du behöver faktiskt inte stressa med att hinna unna dig det ena än det andra.
    Det man bara ställer till med då, är att man går upp extra i vikt i värsta fall. Den vikt du sen går ner under flytet blir inte lika mkt som beräknat från start. Allt du går ner innan operationen gör att läkarna får det lättare att göra det dom ska där inne. Man vill ju inte utsätta sig själv för större risker än nödvändigt.
    Ju mer bukfett desto större risker, även om riskerna är få. Med facit i hand så skulle jag snarare ha trappat ner på maten och sockret innan mitt flyt just för att det sen blir enklare när man inte får. Men det är DYNGSVÅRT att tänka så.

    Mitt råd är: Sluta stressa över maten, ät det du vill och känner för, men frossa inte (när du nu får tillbax matlusten) för då blir det jobbigare sen! Du kommer klara det galant! Behöver du tips och råd av nån som nyligt vart i samma sits, så shoot! =)

    Du kommer garanterat att kunna äta det mesta några veckor efter operationen, MEN mycket mindre! Så det är INTE sista gången du kan äta det där godiset eller den där max-burgaren. Även om det naturligtvis är bättre att INTE göra det. =)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!
    Nu blir det inte heller så mkt frosseri tack vare att jag tappat matlusten. Bra eller anus? :)

    SvaraRadera
  3. Men den kanske kommer tillbax. Så Branus?? =P

    SvaraRadera