tisdag 15 mars 2011

Kläder bortskänkes

Började med projekt tvättstuga a la bombnedslag lite smått igår. Fick typ yrsel och det var väl ett tecken på att jag skulle coola ner mig lite. Sagt & gjort men problemet med tvättstugan fanns ju kvar, så i morse försökte jag mig på den igen.
Så efter 1 timmes rensning, torkning och dammsugning där (vi har ganska stor tvättstuga!) så måste jag nu vila innan jag ska ut på en promenix.

Jag ser dessa veckor som en total förberedelse inför pensionen. Det är ju exakt såhär gamla tanter måste känna sig. Frustrerad över att hemmet inte är som det bör vara, att inte kunna äta allt man vill för man tappade matlusten vid 65, samt att den fysiska hälsan inte är som den brukade vara.
Enda skillnaden är väl att min fysiska hälsa bara blir bättre och bättre, och med pensionärerna går det väl antagligen åt andra hållet (för det mesta).

Men nu finns det kläder att hämta för den som vill! Förra sommarens alla kläder samt en massa tröjor och likn. 1 hel sopsäck blev det.



1 kommentar: