onsdag 27 april 2011

I min lilla lilla värld

Det är ungefär den här tiden på året, varje år, som jag tror att jag gått och blivit superförkyld.
Det snoras och snörvlas och jag nyser oavbrutet. Jag är otroligt pollenallergisk och hatar det.
Älskar att vara ute och se Freja njuta av vårvärmen och greja på (Observera att jag älskar att se andra jobba! Trädgårsarbete är inte riktigt min grej...Nej.)

Jag knaprar allergipiller konstant och känner mig trött. Dock har jag, i år, en plan, en vision, en längtan och ser ljust på kommande månader. Det var det längesen jag hade.
Patrik påpekade häromdagen, när jag sa att "Såhär mkt har vi då aldrig krattat på gården tidigare!", att "Jodå, men det är jag som har gjort det, du har som inte gjort så mkt...".
Han har rätt! Jag orkade inte, jag var i dvala, en överviktsdvala utan energi och vilja. Deprimerad. Destruktiv.
Det är så o t r o l i g t  stor skillnad i år.
Tacksam är just det rätta ordet. Förjevvla tacksam.


Peace.

4 kommentarer:

  1. Snart kanske du springer runt som en illbatting och påtar i ett växhus?!!! =) Fast jag håller med om att kratta löv är pisstråkigt. Vi skiter i det och kör uppsamaren på gräsklipparen istället. Ska man orka med det som är kul med trädgård så får man proritera bort det tråkiga. Håller på att längta ihjäl mig efter ett riktigt härligt växhus här på gården. Jag vill odla en massa tomater, gurkor och sånt.

    SvaraRadera
  2. Vi har alldeles för kuperat på vår tomt för att köra traktorgräsklippare med "kratta" och uppsamlare, annars hade jag LÄTT köpt en sån!

    SvaraRadera
  3. Plus att vi har en himla massa grus (säkert 5 skottkärror) efter vinterns traktorskottning på vår uppfart som är fylld med grus.. :S

    SvaraRadera
  4. Haha....vi kör ändå....eller rättare sagt R kör ändå. Stackars gräsklippare! Har haft en sån här. ( http://www.blocket.se/horby/Massey_Ferguson__grasklippare_32850117.htm )De kör man lätt i skogen om det skulle behövas =)

    SvaraRadera