onsdag 13 april 2011

Påskpynt


Vi gick på jakt efter påskris. (Eftersom vi bor i skogen så fanns det mitt utanför dörren, men det är ju lite spännande när man är 3 år att "leta" påskris).

...Och sen fick jag hjälp att "klä" riset med fjädrar och ägg. En vas till Frejas rum och en till hallen.

Här ser ni även min lila glaslampa med vit skärm i bakgrunden. Den kommer från min farmor och är
sådär jättegammal med gammal sladd och gammal knapp och ja, ni vet.  Köpte bara en ny skärm eftersom den ordinarie var blekt och ful.
Jag gilla´ren! Den ser sådär missanpassad ut och skärmen är en aning för liten, men
det finns som nån slags charm i den.
Och så påminner den mig om min farmor som var världens bästa och konstigaste och snällaste och
argaste farmor.
Men det, det är en helt annan historia....
Later, friends.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar