måndag 25 april 2011

Påsken a´la mig.

Har haft en ruggigt fin  påskhelg. Släkt & familjeträffar blandat med jobb a´la storhelgs-OB.

Torsdag, jobbade jag hela dan och tjuvåt lite påskgodis (men vaddå... Man måste offra sig ibland).

Fredag, tillbringade jag oxå på jobbet (men kväll + natt), med en massa film och grillat.

Lördag, hade min finfina familj (hela klanen J) påskmiddag och festligheter (på norrlänskt vis, så att säga). Vi tillbringade dagen hos mina föräldrar och barnen lekte snällt, körde motorcross, åt påskägg och var så fina som våra barn alltid är. Jag åt en supergod påskmiddag och min mage blev bar lite för mätt, men inget allvarligare än så. Grillade sent in på kvällstimmarna och kunde sen sova en HEL natt i min egen säng och fick en välbehövlig sovmorgon då lilla barnet sov hos mormor & morfar. *Kärlek*

Söndag, skulle jag kvällsjobba igen men innan dess hann jag med en långpromenad tillsammans med min mor och Freja och fina kusinbarnet Moa. Tog svängen förbi hästarna och njöt av att kunna gå i linne och caprishorts. Ljuvligt!

Måndag (idag alltså), har vi krattat hela tomten i en hejdundrande fart. 8 timmars nonstop-krattning (Pausade för mat då och då) och det känns hela j-la underbart att deet är gjort. Nu är det bara finliret kvar, men det är bara roligt. Har även hunnit med en riktig racingstorhandling då bästaste mormor passade lilla barnet (som var alldeles för trött för att följa med på affärn), samt njutit av glass(ar!) i solen.

Och solen ja, den har visat sig från sin bästa sida, alla är nöjda och glada, har fått början till min pepparkaksbränna och plockat fram sommarkläder som jag inte kunnat ha på flera år (!!!) (Damn, I´m good!) Känns helt overkligt att gå omkring i sommaroutfit under påsk.
Dessutom går jag på långledigt  ( 8 dagar) och har en resa söderut framför mig. Jag kan bara säga att livet är så jevvla gött just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar