söndag 1 maj 2011

Fel kort

Ni fattar hur pinsamt det är när nån står före en i kön och ska betala med sitt kort och det kommer bara upp "medges ej" hur många gånger denna person än försöker och krystar fram nåt "Ja men eh...Då får jag väl gå och ta ut i automaten då, för jag vet att jag har pengar på kortet". Men förstå, man vill ju sjunka genom jorden när man står där och lider oerhört med den stackars (fattiga) människan.
Igår var jag den stackars fattiga människan. Eller rättare sagt, den stackars förvirrade människan med fel kort.
Jag hade hittat ett par jättefina tunikor utan ärm på Kappahl (läs nu även; På den VANLIGA avdelningen och inte stora storlekar! Fy faan, vad jag är bra). Jag var bara tvungen att ha dessa 3 (en svart, en orange och en topp som var vit med svarta ränder) men det gick ju inte riktigt som jag hade tänkt.
Så, nu hintar jag alla som tänkt köpa presenter till min födelsedag (typ min mor) att på Kappahl finns det urfina tunikor som jag vill ha.

Ja, och så var det det där med att ha fel kort. När ska jag lära mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar