torsdag 26 maj 2011

Lite om mat (med uppdatering)

Norrmejeriers mellanfil (1,5%), cornflakes och en gnutta sötningsmedel- Åh, vilket gott mellis för mig som har jättesvårt att få i mig nåt mellan dom stora måltiderna. Känner ingen som helst hunger (men känner mättnad) och får påminna mig att äta.
Nu hör väl till saken att det inte är "världens bästa mellis", men bättre än inget.

Idag har mitt matintag sett ut såhär (hittills);
- Frukost; 1 ägg, en halv portion med gröt, lite mjölk och osötad äppelmos.
-Mellis 1; 2,5 msk keso med lite rivet äpple
-Lunch; 2 dl köttfärsås, 1 dl spagetti
-Mellis 2; Mellan fil + cornflakes

....Jag får väl upp:a under kvällen.
Nåt mer som jag har väldigt, väldigt, VÄÄÄLDIGT svårt att få i mig är tillräckligt med vatten. Herregud, från att ha varit en riktig vattenslukare till att bara dricka ungefär 1 liter (eller mkt mindre...) per dag.
Nån som har tips?
Problemet ligger väl i att jag tidigare var en sån som verkligen drack till maten och det kan jag ju inte längre göra. Jag dricker oftast ett glas vatten just innan maten, men sen går törsten som över eftersom jag måste vänta ca 20 minuter efter matintag.
Eller...Så ligger problemet i att jag är en slarver.

Upp:at:

Jag "missade" mellis nummer 3 idag. Vi åkte till nya byggvaruhuset inne i stan, och helt plötsligt var kl middagsdax. Blev "bjudna" (eller vi bjöd väl in oss själva?) på middag hos mina föräldrar. Tackarrr!

Resten av dagens matintag alltså:

Middag: 5 st köttbullar + en halv dl potatismos, sylt och gurka.
Mellis nr 3; 1 hårdbrödmacka med kokt ägg & kaviar
Mellis nr 4; (jag kommer vara uppe sent, och då brukar jag ibland lägga till nåt litet); 2 msk kesella vanilj & hallon.

Fick ett jättebra tips av Helena som jag måste lägga upp här:

Anonym sa...
Ha en vattenflaska med dig vart du än går. Lova dig själv att du ska dricka lika många flaskor som motsvarar ditt vätskeintag varje dag, och om du ändå glömmer. Ställ alarm på mobilen! =) /Helena 

2 kommentarer:

  1. Ha en vattenflaska med dig vart du än går. Lova dig själv att du ska dricka lika många flaskor som motsvarar ditt vätskeintag varje dag, och om du ändå glömmer. Ställ alarm på mobilen! =)
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för ett jättebra tips, Helena!

    SvaraRadera