onsdag 25 maj 2011

Min kappsäck

Skrev en gång att jag lovade att berätta om alla platser jag bott på. Menar, alla fantastiska platser runt om i vårt fantastiskt avlånga land.
1999 flyttade jag till Öland. Bodde där fram till 2005. Med ett "uppehåll" och gästspel i Stockholm, på drygt ett år, tror det var 2004.
Flyttade hem till Skellefteå 2005, och bodde här i ungefär 1,5 år. Sen placerade jag min rumpa i Örnsköldsvik för att stanna där fram till 2009.
Nu tänker jag förbli Skelleftebo. Åtminstonde ett tag till. Man vet aldrig vad framtiden har åt en ;-)

Men, vart jag vill komma är att alla dessa resor kors och tvärs över landet  har gjort mig till en tuffare person. Jag ångrar ingenting och jag är inte alls rastlös eller otrygg. Jag har bara tagit alla dessa chanser och tycker att alla borde prova på att vidga sina vyer lite mer än vad dom flesta gör. Jag skulle bli totalt jättedeppad om jag suttit kvar i Skellefteå ända sen gymnasiet. God damn it!
Men alla är olika... Säkert finns det dom som inte alls är deprimerade men varit Skellbor ända sen begynnelsen. Fast jag är fan tveksam.
Motbevisa mig, vettja!

Måste inflika att jag tycker INTE att man ska dra upp sina barn från trygga förhållanden och flytta omkring. Barn behöver trygghet och fasta punkter.
Med flytta omkring menar jag inte att byta bostad, utan att byta stad stup i kvarten.
Ni fattar.

Vart trivs jag bäst då?
Naturligtvis är det ju i Örnsköldsvik. Även om Öland oxå har sina ljusa sidor. Men en gång Norrland, alltid Norrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar