onsdag 18 maj 2011

Sommarprojekt

Jag bloggar just nu från sängen på jobbet. En oerhört skön säng, måste jag medge trots att den inte ger mig så många sömntimmar. Är en expert på att ge John Blund ledigt vid denna tid. Det är som att jag gått från trött, till övertrött, till jättepigg.
Så då tar jag fram jobbdatorn istället och försöker blogga trots att jag inte har så mkt på hjärtat (och hjärnan).

Har just nu full upp i livet. jag hinner knappt äta (! Ajj... Jag vet), inte heller kissa och ännu mindre andas. Har ju miljoners sommarprojekt på gång som ska kickas igång. Bl.a husrenovering. Vi hade ju bestämt oss för att måla huset nästa sommar istället, och lägga energi och pengar på taket denna sommar. Men igår råkade jag få med mig lite färgprover hem och jaa... På den vägen är det. Kör stora övertalningen med P just nu. Vad fint det skulle bli med ett nymålat hus! Har dessutom bestämt MIG (inte oss) för att mörkgrått hus skulle vara alldeles utomordentligt skitsnyggt! Vita knutar. Fräscht!
Men P är inne på en röd liten stuga. Inte helt fel, men inte så ovanligt heller.

Sen har vi ju även taket som ska fixas. Plegel som förhoppningsvis ska läggas. Vi har en lekstuga som ska piffas och ett garage på tomten som ska (rivas?). En carport att bygga, en garageinfart som ska asfalteras, en stor fet häck (inte min) som ska dras upp och staket byggas.

Näe, men vad säger ni? En solstol och paraplydrink? Vi tar detta nästa sommar, va....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar