onsdag 13 juli 2011

Godermorgon.

Vaknade upp till ett soligt men kallt Storkågeträsk. +10 grader visar tempen, och nu snackar vi luft och inte vatten. Herregud.
Tor kom med ett riktigt blixtar & dunder-oväder igår och det var väl det som förde med sig dom kyligare graderna. Dock kan jag verkligen ta ett par kalla dagar, jag får så mkt gjort då jämfört med våra +35 dagar förra veckan. Pust....

Igår, t.e.x, så monterade jag flaggan på Frejas cykel. Det ni! Bara det är ju en bedrift av mig som helst ligger i hängmattan hela semestern. Fast å andra sidan så storstädade jag hela huset oxå, alla våningar (minus tvättstugan där jag bara får djup ångest av att titta in...), vi storhandlade, var in på Lindex och köpte några söta bebisplagg i stl 56 (yttepyttesmått!) samt tog ner spjälisen som vi fick låna av snälla Maggis när vi flyttade hit för sisådär 2 år sen snart. Freja behövde den bara i ett par månader, men ni vet.... Man får inte tummen ur och åka och lämna tillbaka. Men nu står den i hallen och jag försöker få kontakt med ägaren för att kunna lämna tillbaka den eftersom Maggis ska ha bebis SNART!

Vi hade tänkt hinna massor denna vecka. Men jag känner att latheten har smygit sig på såhär under ledigheten. Jag börjar jobba på lördag igen (faa-aa-n vad kul....) och jobbar ett par veckor framåt för att sen gå på semester igen. Junsele var våra sommarplaner detta år, men byttes mot Lycksele då vi insåg att vi aldrig skulle hinna. Sen tänkte vi byta tak på huset, bara sådär btw... Fortsätta måla. Jamen, hur lång är sommaren egentligen? Så vi har bara skjutit allt framför oss, precis som alla andra Svenssons.
Takbytet måste dock ske inom snar framtid. Ungefär det största projektet man kan ta för sig på ett hus.
Men säg vad min kära P inte klara. Han är bäst.

Idag ska vi åka till en av grannbyarna och hälsa på Frejas bästis. Dom är världens sötaste bästisar och har så roligt ihop. Får se om Freja sväljer blygheten då vi kommer i främmande miljö så dom kan leka riktigt mkt en stund. FÖR DET BEHÖVS!... Här klättras det på väggarna emellanåt, ungefär så fort man inte aktiverar henne.
Häromdagen kom hon till mig och sa: "Näe, mamma. Nu är jag trött på ha semester. Nu vill jag till mina barn på dagis."
Söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar