söndag 28 augusti 2011

Feelgood-helg

Efter att ha haft en riktig feelgood-helg (trots att jag fortfarande är snorig, snörvlig och allmänt less på sjukdomar) så blev vi bjudna på en riktig dundergryta hos mamma. Indisk kyckling, mmmmmmums! Tror den rensade ut både snor & tårkanaler hos mig för nu känner jag mig som en människa för första gången sen i torsdags. Feelgood-helgen har bestått av:

- Presenter. Oh my god, vad jag älskar presenter. Å just dessa presenter är jag inte bortskämd med. Jag brukar skämma bort omgivningen med presenter rätt ofta, men omgivningen tycks glömma bort den som gillar dom bäst?! 

- Klädprovning. Heey, jag ÄR mindre. Betydligt! Skulle så gärna vilja prova min gamla brudklänning (skilde mig för 5 år sen ungefär, och nu hänger den bara i ett förråd hos mamma & pappa och väntar på att nån råtta ska börja gnaga upp den...). Den klänningen kände jag mig otroligt fin i, och om den är för stor då VET jag att jag är fin nu! Dagens klädprovning såg ni ju i föregående blogginlägg, vinterkläder mao. Jag bara älskar det. Jag (vintermänniskan nummer 1) kommer att få (FÅ?) shoppa loss bland vinterjackor och täckbrallor och mössor och halsdukar och you name it. Allt. Är jag inte taggad nu, så lär jag aldrig bli det.

-Filmen "Hur många lingon finns det i världen"? En riktigt fin, underbar film som värmde mitt hjärta och fick mig att både skratta och gråta. En feelgood-film. 

-Godis. Så jävla mkt godis. Och lik förbannat fastän jag inte haft några smaklökar som gått igång på vare sig de suraste eller starkaste godisarna så ska jag proppa i mig dessa godisar för jag VET ju hur dom smakar. Knäppsocka.

-Frejakramar. Omtänksamma, empatiska, fina, lugna, snälla dotter. Den finaste lilla prinsessan som finns har överöst mig med kramar och teckningar hela helgen. 

Kärlek med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar