lördag 10 september 2011

Detta gör mig så jävla gla´!

För sisådär 13 år sen tyckte jag att jag var helt normal,  lite kurvig men helt okej. Jag kommer särskilt ihåg att jag köpte ett par snygga täckbrallor och en ball jacka det året, för att kunna åka bräda utan att frysa rumpan av mig. Har varje vinter tänkt tillbaka till det här året, som var början av -99. Hade särskilt kul i backarna detta år. Saknat att åka slalom och bräda och saknat mina fina täckbrallor och min balla jacka (jackan skulle säkert vara helt ute idag, naturligtvis, men då var den råsnygg). För det är just vintersporter som jag saknat i mitt liv sen jag la av med allt och började leva väldigt destruktivt. Jag har nu gett mig f-n på att jag detta året ska åka skidor igen. JAG SKA! Det är mitt mål med denna vinter. Susa nerför backarna (vågar inte ställa mig på brädan för jag har säkert glömt all teknik och bryter väl både rygg och nacke...) och njuta, njuta, njuta.

Idag hade vi storstädning av skrubben i hallen. Gissa vad jag fann! Jo, mina gamla täckbyxor från 1999. Dom är helt svarta och väldigt tidslösa,  raka och bara...Snygga. Tänkte att jag aldrig nånsin kommer att komma i dom igen men ett försök kunde väl inte skada... Å se på tusan, dom satt som handen i handsken. Gissa om jag kände mig snygg OCH BRA! Nu fattar jag att jag inte är grotesk längre. På riktigt alltså. JAG FATTAR DET! Jag är så jävla lycklig. Jag kommer att åka skidor i vinter och skina ikapp med vintersolen.
Så om ni åker till Norrland och blir bländade så vet ni att Lindy är i farten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar