tisdag 13 september 2011

Huvudvärkstisdagen från hell

Huvudvärkstisdag som kommer innehåller både föreläsning, tvättstugestäd och föräldramöte UTOMHUS. Det regnar. "Klä dig efter vädret", stod det. Fast, det regnar. Skrev jag just det?
Jag gillar hösten. Gillar förvisso alla årstider. Men jag gillar inte när det regnar (Jo, då jag får vara inomhus) och man blir blöt. Och idag regnar det.... Som sagt.

Vi försov oss i morse. Vilken underbar start på fullspäckade dagen. Jag brukar sällan ställa någon väckarklocka eftersom vi har en alldeles förträffligt duktig, livslevande väckarklocka i detta hus. Vid halv sju brukar hon börja röra på sig. I morse vaknade vi vid 8... Ghaa, panik! Fast vi hann ju. På nåt konstigt sätt gör man alltid det. Man hinner alltid allt som man annars skulle ha behövt 1,5 timme på sig. På en halvtimme var vi redo, lite slarvigt klädda och med sömnspår i ögonen, men vi var iallafall redo.

Håll tummarna för att glajjer & alvedon tar bort min superenvisa huvudvärk idag. Och vatten! Vatten, vatten, vatten. Mirakelmedel mao. Tydligen ska vatten och EN alvedon och 20 minuters sömn bota värsta migränanfallet. Hm, nåja. Allt är relativt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar