torsdag 20 oktober 2011

En avgörande

Vaknade upp idag (iof en hel timme för tidigt, för att efter dagislämning inse att jag, den stressade mamman, lämnat sitt barn kl 7 istället för 8... Virrpanna!) och  kände: "Det här kommer att bli en bra dag!"

Torsdagar har en speciell plats i mitt hjärta. Det är dagen innan fredag och innan helgens förväntningar, det är dagen då man sitter på jobbet och drömmer sig bort mot affären och köttdisken och funderar på fredagsmiddag och kvällsmys. Det är dagen då jag förbereder mig mentalt på att damma bort alla råttor och ha det rent och fräscht när helgen kommer och det är idag dagen D är för ett inbitet Skellefteå AIK-fans som mig.
Ikväll är det Skellefteå-Modo i en avgörande ödesmatch (för husfriden här hemma). Kommer att bli spännande, kul och vinst (Ni vet för, vilka!). Jag längtar!
(Och förlorar vi kommer jag aldrig mer att nämna hockey. Jag lovar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar