söndag 27 november 2011

9 månaders resultatet

På 9 månader:

Hals -7 cm

Bröst -20 cm

Under brösten -22 cm

Överarm -10 cm

Midja -22 cm

Mage -39 cm

Kilo -40 kg

Summan summarum:  Jag är rätt nöjd.

Ska på återbesök (6 månaders som blev ett 9 månaders (??). Vårdcentralen suger på återbesök efter dessa operationer) på torsdag. Är lite nervös för proverna eftersom jag är riktigt riktigt usel på att ta mina vitaminer. Jag är en sån människa som glömmer sånt alldeles för lätt. Det är inte jobbigt, det bara glöms bort. Jag kan t.ex inte äta p-piller för det skulle vara lönlöst eftersom jag skulle glömma 95% av tabletterna. Måste skärpa mig.

Skriver det på Skärpa-Mig-Listan:

- Kom ihåg dina vitaminer!

Har ett personligt mål på ca 15 kilo till. Då är jag s.k normalviktig (Tycker jag är väldigt viktig redan nu!?) och jag vill vara normal i tabellerna, även om man inte ska bry sig om BMI och tabeller och liknande. Men det skulle vara roligt att vara normal. Kunna gå till läkaren och inte skämmas då man ställer sig på vågen, bli gravid och inte skämmas, bära baddräkt utan att skämmas, vara med på aktiviteter och inte skämmas. Ja, ni vet. Det är väl bara otroligt svenskt att man skäms över minsta lilla grej. Kanske en till sak att skriva upp på listan?

- Sluta skämmas för den vackra kvinna du blivit!

2 kommentarer:

  1. Wow! Helt galet imponerad! Och jag önskar att alla kunde skriva under på det sista.

    SvaraRadera