lördag 3 december 2011

Erfarenheter

En erfarenhet rikare. Älskar erfarenheter, dom gör mig så klok. Ni håller med?

Julbord med fina familjen handlar det om. Jag var lite nervös över hur min nya lilla mage skulle reagera på denna saliga men ack så gudomliga blandning av härligheter. Men magen blev lagomt mätt och hjärnan nöjd (är väl det det handlar om!) och jag vågade mig till å med på en bit pecanpaj till efterrätt.

Min tallrik innehöll mest fisk, är ju en fiskmänniska. Orkar inte räkna upp i detalj men idag åt jag ca 20% av det jag ätit tidigare år. Nu snackar vi i mängd alltså! Och jag kan inte förstå hur jag någonsin kunnat äta mer än så...

Hjärnan har vant sig med andra ord.

Ha en trevlig 2:a advent damer och herrar, och så ber vi till högre makter om lite snö va?
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar