måndag 9 augusti 2010

Dr. Lilltjompa.

Imorgon har lilltjompan förskolepremiär för denna termin. Då gäller det att ha allt packat som kan behövas.
Det är tunna filtar, nappar, snutten (inte glömma!!), extra kläder, regnställ, stövlar, "springeskor" (som hon säger) osv. Ni må tro att barnet längtar! Så idag är stora fixardagen.
Om än en väldigt seg sån.

Vaknade 4,30 imorse av att lilltjompan står vid min säng och stryker mig på kinden "Stackars mamma Linda, ont i huuuuuve, Eja är tandläkare, laga fina mamma". Så plockade hon fram sprutor och grejer och kollade mitt blodtryck och febern och blåste på mitt huvud och gav mig en "måbraspruta".
MEN det här var första morgonen som jag inte har haft huvudvärk på väldigt länge. Nog kommer min dotter att bli en sjuhelsikes läkare (läkare & tandläkare är same same enligt henne...). För visst ska hon bli läkare! :-D
Fast nu är vi trötta. Så trötta. Hon har tagit sig en nap och jag skulle oxå behöva en. Men, jobbet kallar (och det är jag glad för!). Mail & orderpackning. Tackarrr, kära kunder. Ni är bäst!
Ha en fin vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar