torsdag 2 september 2010

Grattis, Lindy.


Jag vet, jag är en av dom allra sämsta på att uppdatera min blogg. Men ibland så fastnar jag. I nåt. Annat. Men nu så, nu tänkte jag låta kreativiteten flöda en stund innan jag ska väcka upp lilltjompan (som för den delen inte somnat än, men tiden har snart runnit ut för en eftermiddagslur. Jag gillar att sova på nätterna, tack!).

Jag radar upp punkterna jag tänkt dela med mig av, och så arbetar vi av dom en efter en. OK?

- Jag har sålt min pärla. Den allra finaste, finaste T4;an som nånsin har rullat. Lilltjompan blev så ledsen när den nya ägaren körde iväg med den. Jag försökte trösta henne med att "Men mamma ska köpa en ny bil. En svart, eller kanske blå eller varför inte en silvrig!". Då bröt det 3:e världskriget ut och hon skrek "Neeeej, en ROSA bil! Mamma köpa ROSA bil! Eja BARA åka rosa bil"!! Så, nu får jag se mig om efter en rosa bil. Jag har dock hittat en. Inte en bil, men den är rosa och väldigt mkt "Bling-bling". Kanske vore nåt för mig?




- Smyckesvisningar is coming up. Start i början av oktober. Intresserade hör av sig till mig.
Och med detta innebär att vi just nu har häcken full med att tillverka visningsex, köpa in bling-bling att dekorera med, försöka piffa till sig själv (med enkla medel såsom promenader och samtal hos en peppande samtalsterapeut), osv. Inte nog med detta...

-...För på måndag börjar jag studera! Ihh, hur ska jag hinna? Fick iallafall en OK-stämpel av A-kassan att dom ska sponsra mig med fortsatt A-kassa under denna termin (till att börja med), så jag slipper dyra studielån. Är allergisk mot lån överhuvudtaget. Har nog med sånt. 2 hus, ett X antal bilar, en firma, studielån osv.

- Det går löss på lilltjompans förskola. Visst låter det härligt! Jag höll på smälla av. Sist jag nånsin blivit påmind om att löss finns var när jag själv gick förskolan för 100 år sen (Jo, det är faktist nästan så länge!) och fröknarna skickade med en lapp hem till föräldrarna om att dessa små kryp fanns inom förskolans fyra väggar. Dock så råkade jag aldrig ut för några lusar, och det har inte heller min lilltjompa gjort. Men skoja om att man blir helt manisk med den där kammen.

- Har haft kontakt med Sköterskan i Lycksele som skickade min remiss till Ersta ang. min stundande GBP. I november ska jag tydligen få komma dit. Inte alls nervöst faktist. Bara jävligt skönt. Jag är helt tillfreds med tanken och jag kommer att njuta den dagen dom drogar ner mig för att skära i mig. :-P

Med det säger jag tjingeling, och hoppas ni kikar in snart igen så ska jag LOVA att upp;a min blogg lite oftare.

1 kommentar:

  1. OK-stämpel?? Vad studerar du??? Var när hur? Berätta ALLT! Jag vill VETA hur jag ska göra för att bli stor nån gång... *suck*

    SvaraRadera