torsdag 2 september 2010

Today's question is...

Jag frågar mig själv det som min vän Ann (Life as a småbarnförälder) frågar sig, "Vad ska jag bli när jag blir stor"?
Visst, jag ska plugga nu- Men jag tänker never ever sätta min fot på en fast tjänst inom äldreomsorgen igen. Har nog snarare siktet inställt på att starta eget som föreläsare eller nån slags handledare inom det ska jag plugga nu. Men om jag spånar vidare så är ju (och har alltid varit) drömmen att bli något inom media. Journalist eller författare, eller producent eller nåt annat väldigt kreativt. Jag är förvandlas ju när jag skriver. Bort, bort och in i drömmarnas trädgå...Eh, nu har jag sett för mkt barnprogram igen...Drömmarnas land ska det vara!

Men silvret då? SÅKLART! Men det är mest Patriks grej som jag har "halkat" in på, och eftersom jag gillar kundkontakter och visningar och den sociala biten bättre än vad han gillar det, så kör jag på det. Det har blivit min uppladdning. Mina needs.

Jag vet faktist inte vad jag ska bli när jag blir stor (eller med andra ord; Vad ska jag bli när jag blir liten?). Först hade jag tänkt operera mig, bli smal (för snygg är jag tamejfan redan!), och skaffa nåt till barn...Men hoppsan, sen är jag jättegammal.
Är allt försent då? Måste man omprioritera?
Prioritera överhuvudtaget? Jag vill ju hinna med allt. Hur länge kan man låtsas att man fortfarande är UNG?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar