lördag 30 oktober 2010

Långpannekakor.

Hittade detta otroligt goda och lätta recept hos Camica . Provade att göra dessa idag och mums va gött!
Det är så tacksamt med långpannekakor. Jag är ingen småkaksmänniska, för jag misslyckas ALLTID med mina småkakor. Dom flyter ut och ser ut som misslyckade ufon....
Ryttarkakor heter dessa föressten. Testa, vettja!

4 ägg
6 dl socker
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
2 krm salt
175 gr smält smör

Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt resten av ingredienserna.
Grädda i smord långpanna 15-20 min på 175°
Under tiden gör du glasyren.
75 gr smör
2 dl socker
1 1/2 dl grädde
1 dl sirap
200 gr kokos

Smält smöret i en gryta och blanda ner resten av ingredienserna.
Kokas på medelvärme i ca 5 min.
Bred glasyren över kakan och grädda i ytterligare 10 min.
Låt sedan kakan svalna innan du skär den i små rutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar