lördag 30 oktober 2010

Vintervit vy.

Well, hello again winter! I just LOVE you.
Vaknade vid 9 (eller hallå? Vaknade? Inte. Jag vaknade långt före detta men inbillade mig att eftersom pappan i huset klev upp så skulle jag få en lååång hääärlig sovmorgon. Inte då. Barnet kom in titt som tätt och tände lampor och viskade i mitt öra att nu var det minsann morgon. Att låstsas sova gör ingen piggare så jag klev upp)
till en vintervit by. Så vackert varje gång snön kommer att jag häpnar. Slippa trista gamla löv och höstångest.
Trots att vi haft en jättefin höst med strålande sol nästa varje dag så tycker jag det är skönt att årstiderna markeras med just det som är typiskt för vinter, vår, sommar och höst. Nu går vi iallafall mot rätt håll.
Jag längtar dock till många minusgrader så jag kan inviga min svindyra vinterpjux. 

Efter lördagsbak så kommer nu lördagsmys och lördagsslapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar