fredag 5 november 2010

Allergi?

Sjukdomarna bara avlöser varandra i detta hus. Mina tankar går idag till: Allergiutredning för lilltjompan.
Eftersom jag är superallergisk mot allt vad pälsdjur heter (Tack och lov! Med det slipper vi åtminstonde alla små husdjur som barn gärna vill haaaaaa)  så börjar jag fundera i dessa banor då hon ena dagen kan vara väldigt snuvig och nästa helt frisk. Eller så är det bara vanliga förkylningar? Förskola ni vet...
Hur mkt vitaminer och grönsaker och frukt vi än stoppar i oss verkar just förkylningar bita hårt på vår familj.
Patrik klarar sig dock och DET har vi ju en teori om. Silver. Ända sen han började arbete heltid med silvret för ett par år sen så har världens sjukaste Patrik förvandlats till världens friskaste Patrik. Det är dock ett mysterium eftersom hans immunförsvar borde vara mkt sämre nu då han arbetar ensam och inte alls träffar så mkt folk som tidigare då han jobbade inom försäljning på bildelsfirma. 
Nåja, mysterium är väldigt intressanta och jag har forskat lite kring detta om silver. Silvervatten användes förr istället för antibiotika (Googla om ni är intresserade). Partiklarna i detta material kan ha nåt med hans superhälsa att göra. Inte ens barnsjukdomarna bitar på honom längre... Men det gör dom på MIG! Jag som jobbat flera år inom barnomsorg och likn.

Kurera oss i helgen och äta en massa glass- Det låter som en bra medicin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar