söndag 7 november 2010

Det är alltid logiskt.

Såg "Så mycket bättre" igår då artisterna skulle tolka och framföra Petters låtar. Petter är en av min smygidoler. Jag beundrar honom för hans sätt att uttrycka sig i text och jag gillar hans sköna "gung". (Jag veeet, jag är ju en riktig metalbrutta....Ändå...)
En av mina favoriter med just Petter är "Det är så logiskt" och Plura gjorde ju en så in i h-vete bra version av den låten. Jag rös ända in till märgen och fällde en tår för innerligheten i låten. 
Texten påminner mig om hur stora delar av mina nära lever idag. Den påminner även om mitt beroende och missbruk. Min process som pågår. Mitt egocentriska liv. Mitt mitt mitt.... Det som får mina nära att känna sig otillräckliga. Dom jag älskar mer och mer och skulle gå sönder utan.

Nu har jag varit öppen så det räcker minst 2 månader framåt.


Peace.






2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen det där programmet. Det känns så äkta. Gårdagens var inget alternativ. Jag vart mest rysig av berghagens och Pluras versioner. SÅ bra! Petters texter e rätt bra måste jag erkänna också! =)

    SvaraRadera
  2. Jag var tvungen att se reprisen idag. Helt klart bästa programmet av dom tidigare hittills! :D

    SvaraRadera