måndag 29 november 2010

Frisyrer.


När jag flyttade till Ö-vik så hade jag grymt stora problem med att hitta en BRA frisör. Lagomt till att vi bestämde oss för att flytta norrut så träffade jag Lina som jobbar på Rut & Karl. Men så sjukt klockrent det blev. Aldrig hade jag trivs med mitt hår så som när hon klippt mig (hon fick förmånen att klippa av mig min trygga, trista långa frisyr). Jag behövde inte ens säga HUR jag ville ha det, hon bara trollade och allt blev helt...Magiskt.
Men så flyttade vi och jag tänkte att jag skulle gå tillbaka till frisören som jag hade haft när jag bodde här tidigare. Men nu hade ju Lina satt ribban högt och besöket hos min f.d frisör här i stan blev inte alls som jag tänkt det. Så nu känner jag att jag måste vara otrogen och prova mig fram.


Lilltjompan går oxå hos frisör. Min kusin äger en salong i stan som heter ECLIPTICA där F har förmånen att få klippa sig till ett mkt bra pris. F älskar hår och frisyrer och ska HELST ha avancerade kreationer varje dag (till sin fars stora förskräckelse eftersom jag mest jobbar natt nu och det är han som gör henne i ordning för dagis).
F har självlockigt hår och det gör att hon oftast ser ut som ett litet troll när hon vaknar.
Själv har jag oxå lite självfall i håret, men plattången måste ju vara ett av 90-talets absoluta bästa uppfinningar.
Nä, tacka vet jag raka, tuffa  frisyrer med undercut (rakat under långa håret, för er som inte är så insatta), precis som denna (bortse från min "jag-har-jobbat-natt-och-känner-mig-som-en-zombie-look");


Fy satan vad jag saknar denna Lina. Efter jul blir det jag som bokar in ett långväga frisörbesök till Övik!
Det är det banne mig värt.

3 kommentarer:

  1. Jag vill också våga klippa mig. Har inte satt min fot hos en frisör sen 2005 tror jag det var. Sen vågar jag aldrig klippa av mitt trygga långa hår. Men sen har jag för tunt hår för att kunna ha en snygg medellång frisyr inbillar jag mig. Vad göra lixom! Men det kanske löser sig när jag kommer ner i trivselvikt och självkänslan kanske är en aningens högre!

    SvaraRadera
  2. Gå till Lina i Ö-vik. Jösses, den människan kan trolla. Jag lovar. Blir du inte nöjd ska du få en hårförlägning gratis av mig ;-))))

    SvaraRadera
  3. Jag är mkt tveksam alltså!
    Blir så dyr hårförlängning för dig då! hahaha. Jag är MYCKET speciell när det gäller mitt utseende och vad jag gör och inte! =P

    SvaraRadera