fredag 26 november 2010

Inte ens fredagen den 13:e...

Kära försummade blogg

Morgonen började sisådär. Det beror helt å hållet på hur man ser på saken. 
Låt mig ta allt från början.
Klockan piper kl 6. Piper, piper och...Just det, Piper! Snooze är gött. Helst när lilltjompan sover sig igenom ett alldeles förskräckligt alarm, men tillslut får vi oss upp och börjar vår "jag-sov-alldeles-förlänge-och-nu-ska-jag-få-sota-för-det-morgon". Lilltjompan ville inte äta frukost, hon ville inte borsta tänderna, hon ville inte alls titta på vanliga Bolibompa och hon skulle naturligtvis KISSA I VÅRAN TYGSOFFA!... Jojo. En "liten" olycka händer så lätt och eftersom jag är en sån SNÄLL och LUGN mamma så ler jag bara åt henne. (Obs, Obs, Obs! Baktanke! Kommer dit senare).
Väl på dagis så halkar jag på deras icke sandade stentrapp. Tack, kommunen!

Så, nu blir det alltså ett måste att köpa ny soffa (för tvätta går ju icket... Visst håller ni med mig!!). Denna soffa kollade jag på igår och efter morgonens lilla olycka så blev det ju som en triumf. (Dover, från Mio)




Och vad gäller min halkolycka så kommer jag att stämma Skellefteå Kommun på ett miljardbelopp & vinna.
Därefter kommer jag att öppna friskola i grannbyn, vara en utomordentlig rektor och bli vida känd i landet för min förträffliga pedagogik. Alla ungarna kommer att bli riktiga höjdare i vuxenlivet och jag ska sitta där i min gigantiska stol och mysa åt eländet som hände morgonen den 26/11 2010.
....Tja, eller så köper jag bara en ny soffa. Helt enkelt.

Trevlig helg på er iallafall!


  





2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA råkade skratta lixom högt till ditt inlägg. Flåt! Vilken morgon i misär, men om du får igenom ett soffköp så var det säkert värt det. Soffan var grymt snygg. Stäm kommunen på en slant vettja. Redigt irriterande när man ramlar. Inte bara att det gör ont, men det är ju så flrbannde pinsamt! Skämmas ska dom göra som inte sandar! =)

    SvaraRadera
  2. ...Jooo, och skämdes gjorde JAG! ;) jättepinsamt. man gör ju så snygga flaxande rörelser. Som tur var var det bara månegubben som var ute :)

    SvaraRadera