tisdag 9 november 2010

Muy incómodo.

Det här kommer bli den mest händelserika veckan på mkt länge för fröken J.
Om man nu bortsker från vad som komma skall senare under veckan (jag kommer säkert skriva mer om det sen) så vill jag just nu fokusera och skriva av mig om dagens händelse.

Jag och P var på väg in till stan då vi bli omkörda av en stor vit volvo som kör "ryckigt" och gör idiotiska omkörningar i hög fart på ishalkan på E4:an. 2 sekunder senare ser vi hur samma bil gör ännu en idiotisk omköring och hur bilen den kör om (en orange bil) blir påkörd av bilen som volvon hade bakom sig (Ni hänger med, va!).  Den oranga bilen som i själva verket är ombyggd till en EPA får sladd och voltar ut från vägen och kraschar med en stor stor vägskylt. Jag skriker åt P:
-Stanna bilen! Vi måste dit! Dom kan ju vara skadade!
(Tadaaaa, Superwomen... )
Vi är först på plats och P springer fram till bilen för att kolla läget med dom skadade medan jag ringer 112.
Det är 2 killar i 15 års åldern som är djupt chockade och ena killen har hela ansiktet fullt med blod, ena ögat ser helt fucked up ut, samt ett jack i bakhuvudet och mår illa. En civil brandman har oxå stannat sin bil och springer fram (Gudskelov!) och styr upp det hela. Jag blir ansvarig för att tala med passageraren och P får hålla fokus på föraren. Brandmannen ordnar filtar och pushar på oss att fortsätta tala med dom skadade. Dom sitter fastklämda och har ingen aning om hur läget är. Föraren är mest orolig för att oljan i bilen ska ta slut, men vi vill inte stänga av motorn för dom behöver värmen. Och om oljan skulle ta slut i den bilen....Spelar nog ingen roll. Totalkvaddad.
Tillslut (känns som hundra år minst) kommer räddningstjänsten fram till olyckplatsen och vi kan lämna över allt till kunnig personal.

Jag har aldrig kommit först till en olycksplats tidigare (Ja, förutom när jag själv voltade med bilen...) och jag måste säga att detta var riktigt obehagligt. Blod och unga människor. Men det kunde ha gått fruktansvärt illa.
Dom hade tur.
Jag hoppas att allt ordnar sig för dom.
Veckans gärning a´la Lindy.

Peace.

2 kommentarer:

  1. Usch vad läskigt. Hoppas det gick bra för allihopa.

    SvaraRadera
  2. Tur att ni var så sansade och att det gick bra för killarna:)

    SvaraRadera