onsdag 8 december 2010

Fett

Har lämnat barnet hos bästa Frida & Lars. Synd att jag ska jobba i morgon, annars hade vi nog festat loss på en Wirre eller fem. Dock gissar jag att jag skulle ha somnat efter en smutt, är så förbannat trött.
Lilltjompan var riktigt, riktigt glad över att få sova hos sina kompisar (= MINA kompisar. Men hon blir jättearg om jag påpekar det "Nee, mamma, det är faktist MIIIIIIINA ompisar".
Jaha...

Var in en sväng på ICA och kollade in utbudet bland karamellfärg. Va! Det finns blå. Shit, vad dom avancerat på den fronten då. Under min storhetstid som proffisionell trolldegsbagerska så fanns det röd karamellfärg och på sin höjd grönt. Nu finns det en massa färger! Så jag köpte mig en blå och så lite hjärtanströssel och sådär, så nu ska hon minsann få sig en BLÅ tårta den lilla fröken. 
Har även inhandlat presenter till ´na. En massa deg (det här är bagerskan nr 1), böcker och badkritor. Vi har ju varit så himla fokuserade på Jultomten och julklappar så det här med födelsedag kommer lixom i kläm när man råker fylla nån vecka innan jul. Men det rår man ju inte för, så klart man måste få ha sin födelsedag.

Nu ska jag slänga mig i soffan, vänta på Bonde Söker Fru och öppna en stor polkachokladkaka!
Man ska jävlart passa på, för om nån månad är jag op:ad och i o med det ligger en stor förbannelse över mig som gör att jag inte klarar av att frossa i choklad.
Kanske lika bra det.

2 kommentarer: