onsdag 29 december 2010

I hennes värld är nog allt rosa?

Idag är en sån dag då jag vill göra så MKT men kommer mig inte för att ta itu med nåt alls.
Lilltjompan har blivit så enormt duktig på morgon. Hon kliver upp själv, slår igång tv;n, och leker lite på sitt rum (Läs; Mycket! Bombnedslag AB) innan hon väcker oss. (Dock är jag vaken, vaknar ju av minsta lilla och ligger bara och drar mig i sängen tils hon vill ha sällskap).
Idag låg vi till 9,50. Det kallar jag verkligen lyx.

Shoppingnerven rycker lite. Jag skulle vilja göra ett besök på Jysk (Vi har inte IKEA...Och det kanske är lika bra det. Jag skulle säkert inreda huset i nya stilar varannan dag) idag. Spana in nya köksmöbler, köpa några leksakslådor till Lilltjompan så vi får ett mer organiserat kaos på hennes rum med div. lego, bilar, tågbanor, pysselgrejs...Ja, You name it. Samt vill jag även köpa lite roligare sängkläder till henne. Besvikelsen över att "BARA" ha ett grått täcke utan något som helst mönster på var mkt stor sist jag renbäddade. "Men mamma, det är ju bara grått!!! Grått, grått, grått!".... Stackars barn som måste sova i helfärgade sängkläder.
Dagens I-landsproblem. Dock är hon på tok för liten för att förstå problematiken med U-länder och att barnen i dessa länder kanske inte ens har ett täcke.
Hon skulle nog tro att jag var helknäpp. För "alla" har ju ett täckte. I hennes värld.

1 kommentar:

  1. Vad skönt med sovmorgon, det kan nog vara värt lite extra städ! haha =)

    Fan, jag är också i inredningstagen nu. Småfix som bara MÅSTE fixas och massor med förändringsönskningar som jag försöker få med J på. hahaha

    SvaraRadera