söndag 5 december 2010

Oh, what a week! Jag håller fanimej på att gå under. Och det är fanimej sant.
Tur jag har sånna underbara människor runt mig, å tur att jag har mina migränpiller som jag knaprar som godis just nu (Eh...).

Jag & Lilltjompan har klätt julgranen ikväll. Hon älskade det. Det är nog första året i år som hon verkligen förstår det här med gran, jul, tomte, julklappar osv. Mysigt! Det är ju trots allt barnens högtid. Det är dom som ska uppmärksammas och få må bra. Fast jag tycker detta med julklappar har gått tooooo way överstyr. Självklart har vi köpt julklappar till henne, men jag tänker nog mer på familjer som har äldre barn där barnen inte alls uppskattar sina klappar om det nu inte är värsta datorn, eller snyggaste snowboarden, eller coolaste, dyraste tröjan. Ja, ni vet.
Helst av allt vill jag skänka alla tilltänka julklappspengar till bättre behövande. 
Mmm, jag vet- Barmhärtiga Linda. Men vi har ju allt vill vill ha- Och det har säker NI med. Varför inte göra andra människors lyckliga istället?
Därför kommer vi (jag och P) att bli månadsgivare till Sthlms Stadsmission istället för att ge varandra några julklappar. Ett väldigt bra ändamål, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar