söndag 5 december 2010

Mina kärlekar.

Dag 5
"Vad är kärlek"

Kärlek är;

...Min sambo P. Vi har den största, djupaste och mest förstående kärleken på jorden. Den är så djup att den verkar bortom alla presenter, blommor och chokladaskar som vi ALDRIG ger till varandra. Den verkar över alla gräl, alla tråkiga hemmakvällar som man ofta har i småbarnslivet, alla "jag-borde-verkligen-fixa-till-mig-men-skitsamma-han-älskar-mig-ändå", alla fisar, rapar och alla mensvärksillamående och förlossningsvärkar. Alla mina ångestattacker, min depression, min ohanterliga stress och mina raseriutbrott över att vara otillräcklig.

... Mina föräldrar som ofta "kidnappar" sitt barnbarn då dom ser att vi håller på gå under av allt jobb som egenföretagare. Vi går på knäna vissa perioder, och just nu är vi inne i en sån.

...Mina vänner. Dom fina, fina, fina och väldigt få. Dom man kan dela allt med, men som älskar mig- trots att jag är så himla operfekt.

Dagens Fb-status var just:

"Efter att sovit alldeles förjävla länge så har jag nu lyckats göra 3 dagars arbete på 2 timmar, stressat sönder både mig & sambon OCH fightas fortf. med en skithuvudvärk ända sen i tisdags- Så ska vi nu åka och hämta hem barnet. Jag har INGET som helst fungerande liv just nu- Så alla vänner & familjemedlemmar som känner sig försummade och bortglömda av mig/oss- Förlåt! Håll ut! Efter jul blir vi sociala igen. ♥"

 

Kärlek är att förstå.

2 kommentarer:

  1. Sån som kärleken ska vara! =)
    Jobba inte ihjäl er nu innan jul bara!

    SvaraRadera
  2. Japp! Precis så som den ska va :) Nej, vi ska försöka- Jag vill gärna överleva tills efter jul, då vi äntligen går åt rätt håll igen! (Dvs. sommaren).

    SvaraRadera