onsdag 1 december 2010

Personligt nr 1.

Dag nummer 1 på månadslistan.
"Om mig"


Linda, Lindy, Älskling (??)- Ja ni vet, kärt barn har många namn. Mamma heter jag för det mesta nu. Ungefär 7 miljarder gånger per dag. Jag föddes som en Linda iallafall! 1979 på Skellefteå BB. Kring 3 kg tung och 50 lång med mkt mörk hår. Ursöt, tydligen (men jag har för mig att alla föräldrar säger så om sina barn?). Mkt bra uppväxt i ett idylliskt bostadskvarter med nybyggda villor och massa ungar. 


Mina dåliga sidor är; jävligt pedantisk, ett nära inpå kontrollfreak, har svårt att hantera stress men stressar jääämt.

Mina bra sidor är; Tror gott om alla tills dom bevisat motsatsen (Kanske hör till mina dåliga sidor?), har ett hjärta av silver, otroligt ärlig och snällaste nallebjörnen ni kan hitta norr om Sundsvall.

Det som ligger mig varmt om hjärtat är; Min underbara, fina, jättetrotsiga och roliga dotter (Ja, å sambon naturligtvis!), norrlands skogar med alla skattgömmor, 80-tals rock & Metal, tatueringar, mina fina vänner, smink/mode, former/färger/design.

Jag är en sucker; På dåliga dockusåpor. Och dom ska vara så dåliga att dom blir bra. Ex, Kungarna av Tylösand, årets omgång av Bonde Söker Fru, Ladies på Östermalm m.fl. Jag tvingar ofta min sambo att titta på dessa tillsammans med mig och jag får ju då snabbt igen... Att sitta en tisdagkväll och plöja igenom Discoverys otroliga töntprogram ex, "Hur funkar det", är ju som en död. Men vad gör man inte för kärlek?
  
Jag är även; En riktig pojkflicka som gärna tillbringar kvällarna i garaget skruvandes på nån bil samtidigt som jag tycker det är viktigt, för mig, att bry mig om utseende, mode osv. Jag kommer att göra en GBP i början på nästa år och det ser jag verkligen fram emot. Att få hjälp att nå mitt mål i livet, att bli den jag egentligen är.

Driver; företaget High Coast Silver tillsammans med min sambo. Vi designar och tillverkar smycken i äkta silver. Jag designar och han tillverkar. Det är väl mest logiskt, eftersom han är silversmed. 

Visdom enligt mig;



Ni som känner er träffade, jag vill jättegärna ha just denna text broderad på en fin tavla. Adress finns- Bara att höra av sig!

3 kommentarer:

  1. Klockrent och bra skrivet. Låter somom vi är rätt lika varandra som personer faktiskt. Bortsett från bilmeckandet för det står mim karl för i vår familj. =P

    SvaraRadera
  2. :-D Asså, P meckar mer än mig. Jag brukar typ lära mig saker av honom. Han e bilmekaniker så det vore konstigt om ja va bättre än han hahaha. Men jag gillar motorer så jag försöker lära mig det mesta :)

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt att lära mig men insåg snabbt att mitt intresse för vad som finns under huven är rätt obefintligt. Om man bortser från att det är mysigt med ljudet fårn en V8. hahaha =)

    SvaraRadera