fredag 4 februari 2011

Kalas

Jag passade på att ha storrensning i Frejas rum idag (igen!). Det kan man aldrig ha nog ofta, har jag märkt.
Då hittade jag boken "Får jag kolla i din blöja", den kan jag verkligen rekommendera till alla småbarnsföräldrar som håller på/ska potträna sitt barn. Jag hittade den på bokrean på Coop för ca 1,5 år sen. Gav väl några tior för den då, så jag kan tipsa om att leta på bokreor på stormarknader (innan ni beställer den).

När Freja skulle pottränas körde vi med belöningssystem. Hon fick en liten peng att stoppa i sin spargris då hon varit duktig på pottan. Idag, när jag kom ut från toaletten så kom hon springandes mot mig med en låtsaspeng.
"Här mamma, här får du för att du är så duktig och kissa å bajsa på toaletten"!

Min sötnöt. Hon har verkligen fattat galoppen ;-)
(Fast nu hör jag faktist till dom som ALDRIG bajsar. Ungefär som kungen, drottningen och alla andra fina människor). Host...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar