söndag 20 mars 2011

Energigivande

Herregud, vilka 2 energigivande dagar vi har haft. Vi har spenderat dom utomhus i en vårsol som värmer och ger positiv energi. Barnen har tjoat och tjimmat och vi vuxna har suttit vid grillen och haft det mysigt.
Det är sånt här jag behöver nu. Familj, glädje och positiv energi.
Det har gått riktigt bra med maten i helgen. Trots att gårdagen var en katastrof (!) vad gäller antalet mål så mådde jag ändå skapligt på kvällen.
Liten sov över hos mormor & morfar och vi fick oss en skön men inte alls lika uppskattad längre sovmorgon.
När jag ligger till halv tio, tio blir ju alla mål förskjutna, så då gäller det att ha ännu mer koll på matsituationen.
F.ö har jag börjat våga testa produkter som jag inte vågat stoppa i mig innan efter op;en. När jag märker att det funkar blir jag ännu mer taggad på mitt nya liv.
Märkte även denna helg att trots att jag gått igenom en viktig och stor operation så kan jag ju leva mitt sociala och roliga liv på samma sätt! Jag hade inte föreställt mig att livet skulle fortsätta i samma bana (fast utan svull & destruktivt matbeteende).
Det är konstigt hur man tänker.
Men jag antar att jag är ju inte mer än människa.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vill bara säga att din blogg är den bästa jag läst! Du tar upp så bra saker och verkar så klok. Och rätt som det är står det något som man har funderat på efter en gastric bypass, toppen! Jag opererades själv öppet (tyvärr men dock nödvändigt) för sex dagar sedan.

    Ha det gott i vårsolen!

    Sara 35 år

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt att man kan fortsätta leva och dessutom ha mer livskvalitet tack vare operationen!

    Självklart får du länka till mig, jag har länkat till dig nu!
    Ha en skön helg!
    //Systerlyster

    SvaraRadera
  3. Sara- Tusen tack! Vad roligt att höra <3
    Hoppas du mår bra såhär efter operationen och att du återkommer till mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sol och grill låter UNDERBART! Jag bara älskar att våren snart är på intågande! =)

    SvaraRadera