fredag 18 mars 2011

I´m pissed.

Läs DENNA artikel. Det är sånt som gör mig riktigt, riktigt förbannad.
"Skellefteå Kommun- kommunen för dig som vill bli orättvist behandlad." Jag säger då det, Skellefteå Kommun... Lägger ner skolor, fritids och förskolor på ett antal orter, men jag visste väl att skon klämde nånstans! Nu byggs det lyxförskola inne i stan som kommer kosta runt 23 mille. Men förstår ni... Det är ju inte ens klok. Inte minsta lilla.
Självklart är det riktigt tänkt med en "miljövänlig" förskola, MEN till vilket pris... Inte till priset att en del barn inom kommunen måste åka 10 mil/dag för att komma sig till sin skola/förskola.
Nu har vi turen att få ha kvar vår förskola, det har löst sig på ett mkt bra sätt. MEN jag kan inte låta bli att tänka på dessa stackars små barn som måste slitas upp nån timme tidigare på morgon för att skjutsas till sin förskola långt bort i helvetet, eller dessa skolbarn som mitt i allt står utan skola och måste börja om på nytt igen.
Nä, fy fan! Skräpning Skellefteå Kommun. Ni pissar verkligen på er befolkning. (Men det är ju inte första gången).

Skitpolitiker.
Tänk om kungen fick styra- Då skulle det minsann byggas både porrklubbar och pubar på landsorten.
Hurra. Eller?..................

2 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva en lite blänkare till er dagstidning. Skapa lite debatt Linda!!! SJälvklart är det ju bra med miljöförskolor, men som du säger inte till vilket pris som helst. Vad kostar det miljön att frakta ungarna runt hela kommunen??? Vad finns det för siffror på det. Varför inte satsa pengarna på att miljö anpassa de befintliga förkolorna?? Snälla Linda klaga mer på detta!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du rätt i Lisa! Ska ta mig en funderare. :)

    SvaraRadera