måndag 7 mars 2011

Slö

Vilken slö dag jag har haft. Har nog överansträngt mig i helgen med nåt (vad nu det kan vara) så det har stramat lite i magen idag. Tecken; Ta det lungt, Linda.
Men jag är en duracellkanin, helst när jag inte har nåt att göra. Då blir det fart på mig och jag ska fixa och dona.
Och så är ju våren här! Vi har varmare än dom södra delarna i vårt land, sol hela dagarna och snön smälter i en rasande fart. Då blir man lixom... GHAAAAA!
Jag vill grilla, dricka varm choklad och ligga på en renfäll i solen och få färg.
...Kan ju dock byta ut grillningen mot Läkerols halstabletter och chokladen mot blåbärsoppa. Renfällen kan man ju ligga på även om man är nyopad.
Så att säga...

Imorgon ska jag ta mig ut. Vi har så halt på vägarna här att jag inte vågar mig ut på nån promenad med risk att halka och sträcka mig i magen (?? Aldrig gjort innan så varför nu?) eller slå upp såren. Får ta med mig min assistent ut. Han som heter "Karln".

Missa inte nya programmet på tv, "En unge i minuten". Man får sån bebislängtan! Fråga föressten Freja hur många småsyskon hon skulle vilja ha (nu är det inte längre frågan om OM, utan NÄR...Dock inte första året).
"Jaa, få see... 1,2,3,4,5,6,7,8,9, TIO!!!!!".... *Gulp*
Haha!

3 kommentarer:

  1. Haha, tio syskon blir nog bra. Då kan ni vara med i "Familjen Annorlunda" sen. Och snälla rara, använd broddar när du går ut. Vill inte höra om någon onödig olycka nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag veeet, broddar är bra! Skulle bara få tummen ur och åka och köpa dom. Broddar borde alla ha. Och komma ihåg att ta av sig dom inomhus! ;)

    SvaraRadera
  3. Finns ju såna där råsmarta pjuk som har brodda på sig redan, de heter Icebug. Har varit sugen på ett par såna men ekonomin har sagt ifrån. Det kan ju vara isigt här rätt länge både på hösten och våren.

    SvaraRadera