söndag 3 april 2011

Hus till salu

Vi har 2 hus. Ett hus vi bor i nu och ett hus som vi bodde i tidigare.
Det huset som vi bodde i tidigare ska vi nu sälja, förhoppningsvis. Vi har enats om det, tillslut.
Det huset är det med mest minnen, vårt första gemensamma hus där jag var gravid och vi renoverade och Freja föddes (Ok, inte i huset men hon föddes ju praktiskt taget där..Ni fattar!), osv. Men tiderna förändrades och vi beslöt oss för att flytta närmare min hemstad och närmare Frejas mormor & morfar. Det ångrar vi självklart inte, men jag skulle så gärna vilja flytta alla 25 mil söderut. För det är där, i Ö-vik, som jag faktist kände att jag hörde hemma för första gången på väldigt väldigt länge.

Men nu bor vi här och vi har det bra, Freja har det väldigt bra med närheten till sin hela familj (på min sida), och även om det är nära till Ö-vik så är avståndet ändå alldeles för långt.
Patrik är född & uppvuxen där, men på nåt konstigt vis saknar han inte stan så himla mkt. Antar att det blev som en nystart för honom att flytta därifrån. Ibland måste man bryta med vissa människor, mer eller mindre, för att komma vidare i livet.
Dock saknar vi Frejas faster Katarina väldigt mkt. <3

Om vi får sålt huset så planerar vi att hyra en lägenhet eller köpa en sommarstuga i närheten av Ö-vik i framtiden. Bara för att det är så jevvla gött där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar