söndag 3 april 2011

Platåer borde fanimej utrotas.

Det är så trist, så enormt trist. Jag känner mig lite uppgiven och ful och inte alls lika peppad idag som jag var förra veckan.
So?
Jag har vägdag varannan måndag, men eftersom jag har mitt 6-veckors uppföljningssamtal med Ersta imorgon (och morgon i detta hus är alltid stressig och jag har inte en chans att hinna väga eller mäta mig då) så utförde jag vägning, mätning och fotografering imorse.
Vad som har hänt nu är att jag inte gått ner ett gram sen den 23 mars. Det är alltså 1,5 vecka sen. Jag har istället gått UPP 1,5 kilo. What the fuck!
Det är det som gör min sinnestämning en aning uppgiven och negativ.

Men låt oss se tillbaka på dom 2 senaste veckorna då. Jag har börjat äta "vanlig mat", jag har börjat styrketräna och jag har gått tillbaka till arbetet.
Jag vet att denna platå skulle komma förr eller senare men lik förbannat är det jävligt irri. Vet även att många, många går upp nåt kilo i vikt då dom övergår till riktig mat (men jag säger alltid att 1-2 kilon kan diffa på vågen beroende på VAR vågen står, och vätska i kroppen och andra skäl). Jag hade ju en enormt snabb viktnedgång första 2 veckorna efter operationen och som min underbara karl säger så är det väl bra att det stannat upp ett tag nu så kroppen får hämta sig och risken för lösskinn minskar.
Ja, jo. Suck. Fuck it.

Det som var lite roligt idag var iallafall bilderna. Jag tog mod till mig och kollade på fotona som togs före jag började med flytet inför OP, samt foton från idag (alltså nästan 6 veckor efter OP) och det ÄR skillnad. JAG såg skillnaden, jag känner den bara inte. När man själv ser skillnaden då är det skillnad.
Jag kommer inte ihåg exakta mått just nu, men jag vet att magen minskat med 18 cm sen flytet, armarna med 5 cm osv.
Det är jag iallafall lite stolt över.

Men frågan är hur länge man står på en platå och hur ofta dom kommer? Jag vet iallafall att jag redan hatar dom!


2 kommentarer:

  1. Platå är jättejobbigt och då måste man nog bara antingen kämpa på och vänta på resultaten eller försöka att leva vidare utan att titta på vågen. En vän till mig har stått på platå sen 4 månader. Jag själv nu IGEN sen 2 veckor ca, å innan det i 1 månad. Å ja, det går saaaaaakta efter ett tag. Men man måste nog förbereda sig på att det aldrig mer kommer gå så fort som precis innan och efter op. Tyvärr. Kroppen måste få chans att återhämta sig. Men det går framåt ändå, sakta och du kommer få dina resultat, var så säker! =)

    SvaraRadera
  2. Jo. Men det är SÅ bajs! Men asså, shit.. Tänk om jag skulle stå på en platå i FYRA MÅNADER NU. Jag skulle ju faaan... Näe, då skulle jag jävlart säga upp mig. Då skulle det verkligen kännas som ett misslyckande.
    Vill då iallafall ner lite mer innan jag står still helt. Men jag antar att man inte får välja :)

    SvaraRadera