tisdag 10 maj 2011

Det säkra före det osäkra







Är ju en sucker på nässpray. Klarar mig inte utan det och nu när det är pollentider (och antagligen förkylningstider oxå) så förbrukar jag ju mängder med denna underbara spray.
Sambon tyckte att jag skulle gå ut en stund istället för att tycka synd om mig själv, men det han antagligen inte insett är att min pollenallergi är FÖRJÄVLIG i år. Det känns nästan som om medicinen inte hjälper alls.
Kan det ha med min GBP att göra? Att kroppen inte tar upp ämnet på samma sätt som förr? Hörde från en vän att P-piller inte tas upp på samma sätt hos en GBP-op;ad som hos en icke op:ad.

Sambon tyckte att jag skulle låna ett av hans arbetsmunskydd och ge mig ut på en promenad.
Jo men tjena. Nog för att jag vet att näsan snart kommer att trilla av efter alla år av nässpraysmissbruk, och den likheten med M. Jackson får räcka. Inte fan tänker jag klä ut mig med munskydd oxå.

Vi har en härlig humor, Hägglund & jag.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha eller varför inte en gasmask? Men då får du be sambon smygfota dig och skicka en bild till mig. =P
    Jag har ju oxå pollenallergi och den var helt borta i turkiet, men på morgonen efter vi kommit hem så var d som om jag fått e käftsmll. SATAN också, men fick nån meducin av min läkare så får se om den hjälper. Bajspollen!! =/

    /Helena

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen BAJSPOLLEN!!!!

    SvaraRadera