söndag 29 maj 2011

Mors dag= sovmorgon.

Eftersom barnet fick sova hos sin mormor & morfar i natt så passade jag på att ta en riktig rejäl, jävla sovmorgon. Sovit i 12 timmar i sträck och kände mig både positiv och utvilad (konstigt??!) när jag vaknade. Fick ett kort men mkt trevligt besök av ett par vänner som vi träffar alldeles för sällan, och sen tog jag på mig mina walkingskor och gav mig ut i skogen. Lördagens frosseri (typ 2 minifilébitar, en msk potatisgratäng, några nävar salta pinnar och 3 godisar....... För ett halvår sen skulle jag dock kalla detta SVÄLT) måste motioneras bort (tror dock inte att jag lägger på mig nåt av dessa, men det är samvetet som talar).
En rask och överjävlig promenad i skogen på 1 timme, i spöregn, fick mig både blöt och nöjd.
Nu sitter jag och luktar regnsvett (Ni vet hur det luktar, va?) så kanske en dusch och lite piff innan jobb?
Min Morsdagspresent? Naturligtvis sovmorgonen (begär inte så mkt) och minus 1,5 kilo på vågen sen förra veckan. Hurra!

GRATTIS ALLA MAMMOR PÅ MORS DAG!
- SPECIELLT MIN EGEN.

2 kommentarer:

  1. Ja nog viktigt att inte blir för nitisk i det där med kosten... fast å andra sidan (en sjukdom jag har är att alltid se två sidor) så vet man ju utav erfarenhet hur lätt allt kan spåra ur om man släpper efter lite... detta kan dock möjligtvis bara gälla mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha nejdå. Det gäller även mig ;-)
    Fast nuförtiden så stannar ju inget kvar i magsäcken och gror och jäser. Jag går alltså ner även om jag äter onyttigt ibland.

    SvaraRadera