söndag 12 juni 2011

Damn.

Hellpottis är ett bra ord. För Freja har nämligen sagt åt mig på skarpen att man "får faktist inte säga jäkla och jävlar och faktist inte heller tusan mamma. Men du kan kanske få säga tusiken".
Med det menas att jag verkligen, verkligen, verkligen borde sluta svära så förbannat mkt. Jag vill inte att min dotter ska komma till förskolan och använda fula ord. Fastän det är sött när hon helt spontant utbrister "Jäkla vad bollen flög", typ. Fast jag vet, om ett tag är det inte alls lika sött. Definitivt inte i pre-tonåren. Definitivt icket.
Jag får väl försöka sluta blogga svordomar oxå. Men det blir nog svårare, för det är mitt sätt att skriva.
Nåja, jag får se hur jag tar itu med det. Men en utmaning är det.
Nån som har några bra förslag?
-Bita mig i tungan?
-Lägga en peng i en "fula-ordet-mugg" varje gång jag råkar kläcka ur mig det förbjudna?
Eller what?

2 kommentarer:

  1. Naaaw, det är ju så sött så man dör! =)) Men som du säger, i allafall till en början, sen skäms man och undrar VEEEEEM som är en sån dålig förebild. hahaha. Min systerson på 4 svär som flera hela karlar och det ÄR roligt att skratta åt och han är ju så söt, men i andras öron kanske det inte låter som om man har så mycket koll som förälder dock. hahaha =)

    Du får börja med tusiken helt enkelt! =))

    SvaraRadera
  2. Exakt ;-) När man hör andra barn, småbarn!, säga sånt helt spontant är det ju råsött. Men det skulle verkligen kännas jobbigt om fröknarna på dagis skulle säga nåndag att "Freja svär mkt och lär dom andra barnen". Hahahahahaha!

    SvaraRadera