lördag 11 juni 2011

@ work...

...Och känner mig inte alls peppad på det idag, trots en lång natt och bra morgon.
Men det är väl så när man varit ledig 3 soliga och varma dagar.
Jag hade gärna haft picknick vid nån fin strand istället, sett Liten bada och kanske KANSKE doppat tårna. Jag äro en badkruka. Det ska vara jävligt varmt om jag ska kliva i.
Och jävligt lite folk ska det allt oxå va. Folktomt är en bra idé.

Planerar dagens middag, i brist på annat vettigt att göra medan min klient fortf. sover. Hemmagjord pizza, tror jag minsann. Har ätit (smakat) köpe-pizza kanske 2 ggr sen operationen och det är inge vidare gott längre. 1/3 av pizzan, sen är det totalstopp och magen jäst resten av dagen. Alltså, ingen bra mat. Jag mår inte alls illa av det men det känns att det är väldigt mkt NO NO. En del äter ju pizza var och varannan dag.... Hujedamej, detta destruktiva beteende.
Så dagens middag blir hemmagjord pizza med bra och ekologiska varor. Även fastän jag inte är så förtjust så är ju min sambo och dotter det och ibland måste man göra det man måste, lixom.
Mao, offra sig.

Sola lungt! Glöm inte solskyddskräm och pussas mkt.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! De få gångerna per år som jag köper pizza så räcker det med en liten bit för att komma ihåg att jag inte är speciellt förtjust i det. Däremot gillar jag ju tyvärr annan skräpmat såsom en riktig hamburgare med pommes (ej macdonalds lr dyl).

    SvaraRadera
  2. Åh, jag bara loooove hamburgare å pommes! Helst Frasses men MAX går oxå bra. äh, va fan..McD oxå. Å Sibylla! ;-))) Men allra bäst: Pappa Blås burgare med alla olika såser. Kör dom det fortfarande?

    SvaraRadera
  3. Ja dom är fina :). Tror de kör dom fortfarande, lite deras grej ju. Men har för mig att de har blivit svindyra och burgarna inte är hemgjorda längre :/

    SvaraRadera
  4. Men vaa? Inte hemmagjorda burgare? Men då förlorade dom ju lixom hela konceptet. =/

    SvaraRadera