fredag 10 juni 2011

Att övervinna en rädsla.

Gokväll!

Vilken dag! Kärlek, mys och värme- Allt i ett.
Jag & Freja åkte in till stan för att spana på finklädda studenter, göra några ärenden, handla kläder och det bästa av allt- Träffa Frida!
I 32-graders värme (klagar inte................................................................................................) strosade vi runt på staden, hittade mig några fina klänningar, lite smått & gott inför sommaren på Apoteket, kläder till P och en kofta till Freja. Bla bla bla bla......

På tal om klänningar så har jag idag övervunnit en av mina rädslor. Ett komplex som suttit fast i benmärgen på mig och hängt med hela tonåren och uppåt.
Jag har alltid haft problem med acne på ryggen. Har inte haft så överdrivet mkt i ansiktet, men ryggen har varit ett problem (hur mkt jag än har skrubbat, använt olika div. rengöringsmedel för acne osv.). Det i sig har gjort att jag aldrig (läs: ALDRIG) haft urringningar baktill på kläderna. Men efter operationen har min hy och hud blivit så j ä ä ä ä ä v l a  fin. Jag är så glad. Så stolt. Fastän jag har ärr på ryggen så är den nu babymjuk. Måtte det hålla i sig!
Idag invigde jag min svarta långklänning med smala axelband OCH urringning baktill. Jag invigde den på stadsturen och jag skämdes inte en endaste gång. Tvärtom! Jag kände mig fin. Jättefin.
Och jag fick komplimanger.
Damn it. Het som Sahara.

Nu har jag minskat i omfång igen. Tror jag har stått still ett par veckor, vilket är bra eftersom jag gick ner flera kilon väldigt snabbt. Kroppen behöver tid att återhämta sig, men i denna värme så svettas man ju bort och förbränner dubbelt så mkt på samma aktivitet som tidigare i vår. Jeans som jag hade när jag träffade P sitter nu lite löst (och ni ska veta, på den tiden var jag fan hot). Men hjärnan är fortfarande kvar i samma tänk och hänger inte alls med.
Frida ska få mig att fatta, säger hon. Hon ska göra ett test på mig. Typ, hjälp till självhjälp- eller nåt. Vi ska rita av mig på ett stort papper (och nog fan behövs det ett BIG papper då), som man gjorde i förskolan ni vet. Sen ska jag studera min kropp och inse att jag är mindre. Mkt mindre.
Så jag ska alltså avbildas som ett mordoffer. Undra vilken snygg position jag ska ligga i?

Men jag tror det blir bra. Min hjärna behöver all hjälp den kan få. Frida är kung.

2 kommentarer:

  1. Min hud har oxå blivit bättre sen operationen, jag hade ingen aning om att det kan bli så :) Men så är det och det är ju toppen!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det har att göra med att man kanske äter mkt hälsosammare? Det är min teori iallafall.

    SvaraRadera